A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Деражнянської міської ради Хмельницької області

ЯК ПЕДАГОГАМ ОРГАНІЗУВАТИ ВЗАЄМОДІЮ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ООП

Дата: 14.04.2025 12:27
Кількість переглядів: 27

Фото без опису

ЯК ПЕДАГОГАМ ОРГАНІЗУВАТИ ВЗАЄМОДІЮ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ООП

👶 Категорія дітей з особливими освітніми потребами збільшується щороку і вражає своєю неоднорідністю. Педагоги починають зосереджуватись на опрацюванні і розумінні як психологічних особливостей розвитку дітей даної категорії, так і корекційних аспектах реалізації інклюзивного навчання.
👥 Але також важливо займатись побудовою тісної співпраці педагогів і батьків з метою успішного впровадження інклюзивного навчання і соціалізації дитини.

📝 ЧЕК-ЛИСТ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ІНКЛЮЗИВНИХ КЛАСІВ / ГРУП
🔶 Батьки дуже хотіли б мати здорову дитину.
🔶 Батьки потребують підтримки і допомоги.
🔶 Батьки звинувачують себе у неповноцінності дитини.
🔶 Батьки мають своє бачення щодо допомоги для їхньої дитини.
🔶 Батьки потребують постійної комунікації.
🔶 Батьки не достатньо чітко окреслюють перспективу дитини.
🔶 Робота з батьками потребує системного супроводу.

👥 Взаємодія педагогів з батьками – це не просто обмін інформацією. Це:
🔷 сумісна дія кількох об’єктів або суб’єктів, при якій результат дії одного з них впливає на іншого, і змінює його поведінку;
🔷 форма взаємозв’язку між людьми, суть якої полягає у зворотньому діянні одного на іншого;
🔷 сумісна дія для успішного результату.
👪 НАПРЯМКИ СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ, ПІД ЧАС ЗНАЙОМСТВА З ДИТИНОЮ З ООП
🧑‍💻Коли педагог дізнається, що в нього в класі / групі буде дитина з ООП, перше, що варто зробити:

1️⃣ вивчити висновок інклюзивно-ресурсного центру; 2️⃣познайомитись з батьками дитини з ООП.

📝 На перших порах є певні аспекти, на які варто звертати увагу, а саме:
🔶 емоційний стан;
🔶 поведінкові реакції;
🔶 способи комунікації;
🔶 особливості режиму дня;
🔶 особливості у харчуванні / одязі;
🔶 минулий досвід навчання / виховання;
🔶 інтереси;
🔶 друзі;
🔶 потреба у допомозі;
🔶 адаптаційні можливості: оточення, середовище;
🔶 медичні рекомендації;
🔶 побажання / запит батьків.

👪НАПРЯМКИ СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ, ПІД ЧАС РОБОТИ З ДИТИНОЮ З ООП

Під час роботи з дитиною вчителям потрібно звернути увагу на такі моменти:
🔷 гнучкість розкладу занять;
🔷 самосвідомість / «Я-концепція»;
🔷 успішний досвід навчання;
🔷 інтереси: позашкілля, гуртки, спортивні секції;
🔷 друзі - соціометрія;
🔷 потреба у допомозі асистента вчителя /дитини, батьків;
🔷 адаптаційні можливості: зміст навчання, навчальні предмети;
🔷 практичне використання набутих вмінь та навичок;
🔷 розуміння батьками стратегії і цілей навчання.

📝 ЯК ПЕДАГОГУ ЗІБРАТИ НЕОБХІДНУ ІНФОРМАЦІЮ:

1️⃣ Інформативні бесіди;
2️⃣ анкетування;
3️⃣ опитувальники;
4️⃣ гугл-форми.

Такі інструменти дозволяють отримати впорядковану, визначену інформацію, яку потрібно зберігати.

🔶 Відео та аудіо нарізки;
🔶 портфоліо; 
🔶 дошки досягнень.

Таким чином можна прослідкувати прогрес дитини. Батьки так само можуть наповнювати портфоліо роботами, які діти виконують вдома.

🔷 Екскурсії;
🔷 класні вечори;
🔷 тематичні свята.

 

Так можна спостерігати, як дитина поводить себе з батьками, однолітками, вчителем та асистентом вчителя.
👥 Участь у роботі команди супроводу.
Батьки мають обов’язково брати участь у роботі психолого-педагогічного супроводу.
👪 На що звертати увагу, якщо у фокусі батьки?
🔶 Досвід виховання дітей.
🔶 Прийняття / неприйняття особливостей розвитку дитини.
🔶 Необхідність психологічної підтримки.
🔶 Необхідність медичного / соціального супроводу.
🔶 Індивідуальне / групове консультування.
🔶 Психотерапевтичні групи підтримки у соцмережах.
🔶 Психолого-педагогічна просвіта.
📝 РИЗИКИ
🔷 Небажання батьків звертатись по допомогу.
🔷 Неприйняття особливостей розвитку дитини.
🔷 Замкненість / усамітнення.
🔷 Ухилення від виконання рекомендацій.
🔷 Впевненість лише у власній правоті /прагнення до тотального контролю.
🔷 Особистісне несприйняття вчителя /асистента вчителя.

🔷 Часті зміни своєї позиції щодо освітнього маршруту дитини.
🧑‍💻 Обмін інформацією необхідний для здійснення необхідної адаптації освітнього середовища до потреб конкретної дитини. Педагогам важливо виокремити відомості про стан здоров’я дитини, успішні методи / техніки навчання, емоційний стан, динаміку розвитку, особисті досягнення, перспективи та інші речі.
👥 Отже, для успішної реалізації інклюзивних програм в закладах освіти надзвичайно важливою є ефективна співпраця педагогів і родин дітей з особливими освітніми потребами.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень