A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Деражнянської міської ради Хмельницької області

Сторінка фахівців

Фото без опису

 

Дата: від до Скинути

Використання фізкультхвилинок в інклюзивному класі

ПРО ВИКОРИСТАННЯ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНОК В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ Відзначимо, що грамотне використання фізкультхвилинок є одним із важливих елементів забезпечення застосування здоров’язбережувальних технологій під час організації на практиці інклюзивного навчання. Фізкультхвилинки варто проводити при перших ознаках втоми учнів – зниженні концентрації уваги, ненавмисному порушенні дітьми дисципліни, збільшенні кількості помилок під час виконання завдань. Зниження працездатності учнів спочатку проявляється як дисбаланс процесів збудження і гальмування у бік переважання збуджувального процесу, що виявляється в руховому неспокої дітей (непосидючості, крутінні головою на всі боки тощо), погіршенні почерку, збільшенні описок і помилок. Дуже доречні фізкультхвилинки під час зміни видів діяльності на уроці, під час переходу між етапами уроку, між блоками в межах одного великого етапу уроку. Зазвичай це прості, короткі, цікаво оформлені повторювані вправи, а також прості розтяжки (вправи на потягування до відчуття дітьми м’якого натягування м’язів). Підібрані вправи для фізкультхвилинок мають бути спрямованими на роботу великих груп м’язів / груп м’язів, які не працювали на уроці. Кількість фізкультхвилинок залежить від віку дітей (класу) і коливається у межах 1-3 за один урок. Відзначимо, що кількість фізкультхвилинок на уроках може збільшуватися: у разі значного денного навантаження – на уроках наприкінці навчального дня; на початку і наприкінці тижня; на початку і наприкінці чверті (семестру). На окремих уроках чи з деяких навчальних предметів введення фізкультхвилинок не буде обов’язковим. Наприклад, уроки музики часто насичені рухами та співами, що підвищує емоційний настрій здобувачів освіти. Немає необхідності в них також на уроках фізичної культури. А от по-різному – на уроках малювання (якщо малюють олівцями - то потрібні). Здобувачі освіти початкових класів, частина учнів з освітніми труднощами (зокрема, з браком емоційно-вольової саморегуляції, моторною алалією) в більшій мірі надають перевагу імітаційним і музичним фізкультхвилинкам і в меншій мірі – віршованим фізкультхвилинкам. Для дітей з грубими порушенням комунікативної функції мови (внаслідок РАС, ПІР, моторною алалією) спочатку на уроках більш доречно використовувати імітаційні та музичні фізкультхвилинки, а для дітей зі збереженим експресивним / імпресивним мовленням – короткі римовані фізкультхвилинки або руханки з простим яскравим сюжетом. Для учнів з вираженими фізичними (порушення опорно-рухового апарату) або функціональними сенсорними труднощами слід, за потреби, модифікувати спосіб виконання або формат подачі фізкультхвилинок. Крім того, для дітей з гіперактивністю особливо важливо робити завершення фізкультхвилинки дихальними вправами після виконання фізичних вправ, оскільки останні чинять релаксуючий вплив. Велике значення під час уроків онлайн надається гімнастиці для очей, виконанню дітьми окорухових вправ. Обов'язково слід враховувати, що всі діти краще включаються у роботу, якщо фізкультхвилинки проводить сам вчитель / асистент вчителя або принаймні приєднується до їхнього виконання у разі використання відеороликів, надання інструкції іншим педагогом.

10:54 15.05.2025

Чому дитина швидко забуває новий матеріал?

Ваша дитина вчить вірш, але вже наступного дня не пам’ятає його? Або після уроку здається, що все зрозуміло, та варто пройти кілька годин – і знання випаровуються? Давайте розберемося, чому так відбувається. Мозок дитини ще розвивається. Центри пам’яті, особливо в дошкільному та молодшому шкільному віці, працюють інакше, ніж у дорослих. Інформація швидко надходить, але так само швидко й забувається, якщо не закріпити її повторенням. Якщо дитина відволікалася під час пояснення або її щось тривожило, мозок просто не записав інформацію в довготривалу пам’ять. Концентрація уваги відіграє ключову роль у процесі запам’ятовування. Коли дитина отримує забагато нового матеріалу за короткий проміжок часу, мозок просто не встигає його опрацювати. Це схоже на перегляд фільму на подвоєній швидкості – багато деталей просто випадають. Мозок краще запам’ятовує те, що викликає емоції. Якщо матеріал здається дитині нудним або нецікавим, він сприймається як «неважливий» і швидко забувається. Саме тому діти краще пам’ятають історії, ніж сухі факти. Під час сну мозок обробляє та структурує інформацію. Якщо дитина мало спить або її сон неглибокий, нові знання не переходять у довготривалу пам’ять. Сон – це ключ до міцного запам’ятовування. Щоб допомогти дитині краще запам’ятовувати, варто використовувати повторення невеликими частинами, залучати різні канали сприйняття – слухати, дивитися, писати, проговорювати. Важливо зробити навчання цікавим, додати емоційний зв’язок та інтерактивні елементи. Також необхідно слідкувати за якістю сну та фізичною активністю дитини.

11:33 04.04.2025

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень